HAVAYOLU BİLETLEMEYE İLİŞKİN ÖZEL KOŞULLAR

İptal / İade: Sanitastravel.com.tr’dan almış olduğunuz biletlerde, işlem yaptığınız havayolu şirketlerinin iptal, iade ve değişiklik kuralları geçerlidir. Bu kurallar havayolu şirketlerine ve bilet alınan sınıf farklılıklarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Havayolu şirketinden, iptal / iade kurallarıyla ilgili bilgi alabilirsiniz. Her koşulda, satın aldığınız biletleme servis ücreti iade edilmez. Ayrıca havayolu şirketinin kurallarına göre, biletin cezalı iadesi veya iadesinin kabul edilmemesi söz konusu olabilir. Promosyon sınıfına (“Özel Fiyatlı Bilet”) dahil olan biletlerde genellikle herhangi bir İptal, iade ve değişiklik yapılamaz. Ekonomi, Business ve diğer sınıflardaki biletlerde de iptal, iade ve değişiklik koşulları seçmiş olduğunuz havayolunun kuralına göre değişiklik gösterebilir.

1- İadesi mümkün olan veya ilgili havayolu tarafından iadesine karar verilen biletin bedel iadesi, bileti satın alırken kullanılan ödeme yöntemine uygun olarak yapılır. İadelerin ilgili banka veya kredi kartına veya KULLANICI hesabına yansıtılma süresi bankalara ve kart programlarına göre farklılık gösterebilir. Bu konuda ilgili bankalardan bilgi alınabilir. Bu süre Ortalama 10 gün olup maksimum 30 gündür. İşlem yapılırken Türk Lirası Dışında başka bir para birimi ile ödeme yapılması durumunda, bilet satın alma işleminin yapıldığı gün geçerli olan TCMB döviz satış kuru esas alınır, Eğer bir iade sözkonusu ise, sanitastravel.com.tr nin hesabına geçecek olan Türk Lirası tutar üzerinden iade işlemi yapılır.   

2- No-Show (Uçuş Hakkının Kullanılmaması / Uçuşa gelinmemesi) halinde, iptal ve iade işlemlerinde havayolu firmaları, sadece tahsil edilmiş olan havalimanı vergilerini Kullanıcı / Üye’nin bizzat kendisine veya Kullanıcı / Üye adına Sanitastravel.com.tr’a iade edebilir. Bilet ücreti, biletleme servis ücreti ve akaryakıt harcı iade kapsamında değildir. İade prosedürleri, iade yöntemi ve iade süresi havayolu firmalarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. No-Show durumunda havalimanı vergisinin iadesi Kullanıcı / Üye adına Sanitastravel.com.tr’ a yapılmışsa, Kullanıcı / Üye, dilerse kesintisiz olarak Sanitastravel.com.tr’dan talep edebilir.

3- İnternet üzerinden yapacağınız işlemlerin, internet sayfalarında gösterilen şekilde, tam olarak yapılması gerekmektedir. İşlemi yanlış veya hatalı yapmanız, isim, iletişim bilgileri, TC kimlik numarası, uçuş tarihi, uçuş saati, uçuş sınıfı gibi ve bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla istenen bilgilerin yanlış girilmesi veya seçilmesi nedeniyle oluşabilecek, rezervasyon, rezervasyon değişikliği, iptal ve iadelerle online bilet satın alma işlemlerinde çıkabilecek aksaklıklardan Sanitastravel.com.tr sorumlu değildir. Uluslararası Havacılık Kuralları, Türk Sivil Havacılık Kanunu ve Havayolu Firmalarının Genel Politikaları gereği, yapılan bir rezervasyon veya satın alınan bilet bir başkasına devredilemez, isim değişikliği yapılamaz. 

4-  Kullanıcı/Üye, bilet satın almadan önce seçmiş olduğu destinasyona ait biletleme sınıfı, uçuş tarihi, uçuş saati, uçuş süreleri, kalkış ve varış havalimanı, aktarma havalimanı, bagaj hakkı, bagaj sınırlamaları ile ücretli / ücretsiz ek hizmetleri kontrol etmelidir. Ücretli ilave bagaj hakkı satın alımı SİTE üzerinden veya Sanitastravel.com.tr çağrı merkezi üzerinden gerçekleştirilebilir.

5- Uçağa Kabul Edilmeme, Uçuş Tehiri / Gecikme, Uçuş İptali ve Alt Sınıf - Üst Sınıfa Yerleştirilme: Kullanıcı / Üye bu tür durumlarda, Yolcu Hakları Değerlendirme ve Uygulama Esasları Genelgesi kapsamında öncelikle havayolu şirketine; havayolu şirketinin cevabının yeterli olmaması, şikayetten sonuç alınamaması veya şikayete 10 gün içerisinde cevap verilmemesi durumunda Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne başvurabilecektir. Sanitastravel.com.tr’un; uçağa kabul edilmeme, uçuş tehiri, uçuş gecikmesi, uçuş iptali ve alt sınıf - üst sınıfa yerleştirilme konularında müdahale yetkisi ve sorumluluğu yoktur. 

6-  Kullanıcı / Üye, pasaport ve vize işlemleri ile ilgili herhangi bir muamele eksikliğinden, seyahat edilecek ülkeye ait vize işlemlerinin tamamlanmamasından, bu işlemlerinin kontrol ve/veya hatırlatılmasından veya yolcunun kendinden kaynaklanan kişisel nedenlerle (vergi borcu, adli işlem, transit vize eksikliği vs.) çıkışın engellenmesi durumunda Sanitastravel.com.tr'un herhangi bir sorumluluğu olmadığını, bu nedenle oluşabilecek iptal ve gecikmenin sorumluluğunun tamamıyla kendisine ait olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

7- Kullanıcı/Üye, doğal afet, terör, isyan, savaş, grev, iç karışıklık, halk olayları, salgın hastalık, pandemi tedbirleri, elektronik iletişim bozukluğu, altyapı arızaları, elektrik kesintisi, kötü hava koşulları gibi sebeplerle uçuşların iptal edilmesi, gecikmesi, havalimanlarının veya hava sahasının uçuş trafiğine kapatılması gibi durumlarda Sanitastravel.com.tr'un herhangi bir sorumluluğu olmadığını, bu sebeplerden biri veya bir kaçından dolayı oluşabilecek iptaller ve gecikmelerden sorumluluğun ilgili havayolu firmalarına veya ilgili yerel yönetimlere ait olduğunu bildiğini kabul beyan ve taahhüt eder.  

8- Sanitastravel.com.tr, uçak bileti satış işleminde başarılı satış durumunu, satış akışının son aşamasında SİTE’de göstermektedir. Buna ek olarak yolcuyu bilgilendirmek için kayıtlı eposta adresine eposta göndermekte, ayrıca cep telefonuna da kısa mesaj (SMS) ile bilgilendirme mesajı atmaktadır. Yolcuya satın alma aşamasında gösterilen sonuç sayfası, bilet satışının gerçekleştiği konusunda gerekli ve yeterlidir. Eposta ve kısa mesaj bilgilendirmeleri, sanitastravel.com.tr nin ekstra servisleridir. Bu servislerde olabilecek erişim aksamaları ve gecikmelerden sanitastravel.com.tr hiç bir şekilde sorumlu değildir. Bazı durumlarda havayolu firması SMS, eposta veya telefonla doğrudan iletişime geçerek uçuşla ilgili son değişiklikleri Kullanıcı / Üye’ye bildirebilir, bu durumda havayolu firmalarının en güncel bilgilendirmeleri ve duyuruları öncelikle dikkate alınmalıdır. 

9- “Akıllı Aktarma” Uygulaması (Virtual Interlining): Sanitastravel.com.tr, Kullanıcılar’a daha iyi hizmet vermek, daha çok ve daha uygun fiyatlı servis sunmak için, havayolu firmalarının sunduğu bağlantılı (aktarmalı) uçuşların yanı sıra, birbiriyle bağlantısı olmayan iki veya daha fazla havayolu firmalarının uçuşlarını bağlantılı hale getirebilir ve Kullanıcı’ya daha hesaplı veya daha kısa bir seyahat seçeneği olarak önerebilir. Sanitastravel.com.tr tarafından “Akıllı Aktarma” olarak adlandırılan aktarma türünü içeren bu uçuş seçeneği, her bir aktarmalı uçuş için ayrı check-in yapmayı, eğer varsa bagajları teslim alıp bir sonraki uçuşta tekrar teslim etmeyi, eğer gerekiyorsa güvenlik ve pasaport kontrolünden tekrar geçmeyi, geçerli bir vizeye / vizelere sahip olmayı, inilen havalimanından farklı bir havalimanından uçuşa kabul edilmeyi gerektirebilir. Kullanıcı’nın Akıllı Aktarma ile satın aldığı biletler için aktarma yapmaya yeterli zamanın olduğundan, bagajını teslim alması ve bir sonraki uçuş için tekrar teslim etmesi gerektiğinden, her aktarmada güvenlik ve pasaport kontrolünden geçmesi gerektiğinden, aktarmanın yapılacağı ülkenin vize gereksinimlerinden emin olması ve gerekli önlemleri alması gerekir. Sanitastravel.com.tr, bu konularda herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

10- Akıllı Aktarma ile satın alınan uçuşlarda Kullanıcı tüm önlemlerini almış olsa bile, ortak bilet anlaşmasına sahip olmayan iki veya daha çok sayıda farklı havayolundan ayrı olarak rezervasyon yapılmış olduğundan, önceki uçuşun rötar yapması, uçuş zamanlarının değişmesi veya uçuşun iptal olması nedeniyle sonraki uçuşa yetişilemeyecek olması nedeniyle Kullanıcı’nın uğrayabileceği zararlar belirli şartlar altında Sanitastravel.com.tr tarafından karşılanabilecektir. Bu durumda, Sanitastravel.com.tr, Kullanıcı’ya alternatif bir uçuşu ücret almadan veya belirli bir fark ücreti karşılığında sağlayabilir veya kullanılamayan diğer uçuşlar için kısmi para iadesi yapabilir. Ayrıca Sanitastravel.com.tr’un Akıllı Aktarma çerçevesinde sunacağı garantiler için, olası gecikmenin hava muhalefeti gibi aktarma yapılacak ülkede vize sorunu olmaması, aktarma sırasında bagajların alınıp bir sonraki uçuşa check-in yapılmış olması, güvenlik ve pasaport kontrol noktalarına zamanında ulaşılmış olması gerekmektedir. Eğer erteleme veya iptal, olumsuz hava şartları, grev, havayolu firmasının iflası, salgın hastalık, pandemi tedbirleri, havaalanlarındaki beklenmedik olaylar (uçak kazası, terör saldırısı, tedbir alınması veya yetkili makamların geçici olarak kapatması) gibi, kaçınılamaz olan olağanüstü durumlar nedeniyle gerçekleşirse, Sanitastravel.com.tr Akıllı Aktarma çerçevesinde herhangi bir güvence sunmamaktadır. Akıllı Aktarma güvencesinin Sanitastravel.com.tr tarafından sağlanması için, Kullanıcı’nın Sanitastravel.com.tr’u konuyla ilgili aşağıda detaylandırılan şekilde zamanında ve doğru şekilde bilgilendirmesi gereklidir.

11- Uçuşa 48 saatten fazla zaman kalması durumu

a) Eğer önceki uçuşla / uçuşlarla ilgili bir gecikme / iptal bildirimi Kullanıcı’ya ulaştıysa, Kullanıcı’nın zaman kaybetmeden Sanitastravel.com.tr’a çağrı merkezi telefon numaraları üzerinden, İletişim formundaki ilgili alanı kullanarak veya online chat hizmetiyle ulaşarak konuyla ilgili bilgilendirmesi gereklidir. Eğer Kullanıcı Sanitastravel.com.tr’u bu metodların birini kullanarak zamanında bilgilendirmezse, Kullanıcı Akıllı Aktarma çerçevesinde Sanitastravel.com.tr’un sağladığı güvencelerle ilgili tüm haklarını kaybeder.

b) Sanitastravel.com.tr, Kullanıcı’ya kayıtlı telefon numarası üzerinden ulaşarak, alternatif uçuş seçenekleri önerebilir. Eğer Kullanıcı alternatif seçenekleri kabul etmezse veya Sanitastravel.com.tr alternatif seçenek öneremezse, geciken / iptal olan uçuşu takip eden uçuşların tüm ücreti Kullanıcı’ya iade edilir ve o uçuşların biletleri iptal edilir.

12- Uçuşa 48 saatten daha az zaman kalması durumu

a) Eğer önceki uçuşla / uçuşlarla ilgili bir gecikme / iptal bildirimi Kullanıcı’ya ulaştıysa, Kullanıcı’nın zaman kaybetmeden Sanitastravel.com.tr’a çağrı merkezi telefon numaraları üzerinden veya online chat hizmetiyle ulaşarak konuyla ilgili bilgilendirmesi gereklidir. Eğer Kullanıcı Sanitastravel.com.tr’u bu metodların birini kullanarak zamanında bilgilendirmezse, Kullanıcı Akıllı Aktarma çerçevesinde Sanitastravel.com.tr’un sağladığı güvencelerle ilgili tüm haklarını kaybeder.

b) Sanitastravel.com.tr, Kullanıcı’ya kayıtlı telefon numarasından ulaşarak, alternatif uçuş seçenekleri önerebilir. Eğer Kullanıcı alternatif seçenekleri kabul etmezse veya Sanitastravel.com.tr alternatif seçenek öneremezse, geciken / iptal olan uçuşu takip eden uçuşların tüm ücreti Kullanıcı’ya iade edilir ve o uçuşların biletleri iptal edilir. Çok nadir olarak, eğer Kullanıcı’nın hızlı hareket etmesi gereken bir durum olursa ve eğer bu sırada Sanitastravel.com.tr’a ulaşmayı başaramazsa, ulaşımın için gerekli bileti kendisi alabilir ve daha sonra Sanitastravel.com.tr’dan iade talep edebilir. Ancak bu işlemin nedeniyle ilgili, önceki uçuşun gecikme ve/ya iptal bilgisiyle birlikte Sanitastravel.com.tr’un en kısa sürede bilgilendirilmesi, uçuşun bilet ve faturalarının orijinallerinin Sanitastravel.com.tr yetkililerine ulaştırılması gerekmektedir. Her şekilde Sanitastravel.com.tr yetkilileri bu durumu değerlendirir ve bir iade yapıp yapmamaya ya da iadenin tutarına karar verebilir. Yapılacak iade, hiçbir durumda uçulmamış uçuşun tutarının TL cinsinden değerinin %50’den fazlasını aşamaz.

 

OTEL REZERVASYONUNA İLİŞKİN ÖZEL KOŞULLAR:

1- Sanitastravel.com.tr, anlaşmalı olduğu seyahat tedarikçileri aracılığı ile edindiği otel bilgilerini SİTE’de yayınlamaktadır. Bu servisten edinilen otel bilgileri, rezervasyon durumu, oda ücretleri vs. ilişkin bilgilerin doğruluğu ve güncelliği seyahat tedarikçileri tarafından sağlanmakta olup, Sanitastravel.com.tr bu bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini garanti etmemektedir. Sanitastravel.com.tr üzerinden yapılan otel / oda rezervasyonları, ödemeler/ücretlendirmeler ve diğer işlemler seyahat tedarikçileri tarafından sağlanan oteller ile kullanıcı arasında akdedilmektedir ve oda rezervasyon ücretleri Sanitastravel.com.tr tarafından tahsil edilmektedir.

2- Konaklama yapılacak otellerin kuralları, politikaları, konseptleri, yıldızları, hizmet standartları, iptal / iade / değişiklik politikaları, no show kuralları, üyelere sağlanan avantajlar, çocuk misafir ve pet hayvan politikaları, diğer ek hizmetlerin ücretlendirilme biçimleri SİTE üzerinde belirtilenlerden farklı olabilir. Pansiyon (Oda Kahvaltı, Yarım Pansiyon, Tam Pansiyon, Her şey dahil vs.) özellikleri, otel sınıfları, otel konseptleri, oda büyüklükleri, oda manzaraları, ek hizmet ücretlendirmeleri, yıldız sayıları ülkelere göre farklılık gösterebilir. Otellerin ortak alanlarındaki havuz, sauna, restoran gibi bazı bölümler konaklama sırasında önceden bildirilmeksizin tadilatta, bakımda veya sezon dışında bulunabilir. Kullanıcıların var olduğu gözüken özellikleri tesis ile görüşme sağlayarak teyit etmesi gerekmektedir.

[if !supportLists]a-     [endif]İptal etmek istediğiniz konaklama için ücretsiz iptal seçeneğiyle rezervasyon yaptıysanız ödediğiniz toplam tutar başlangıçta kullandığınız ödeme yöntemiyle geri ödenecektir. Geri ödemenizi iptal isteğinden sonraki 48 saat içerisinde işleme koyacağız koyulacaktır.

[if !supportLists]b-     [endif]Rezervasyon yaparken, ücretsiz iptal seçeneği dışında seçim yaptıysanız o şartlar geçerli olacaktır. Herbir rezervasyon için, iptal şartları rezervesyon sırasında misafire açık ve net olarak sunulmaktadır.

 

3- Kullanıcı tarafından satın alma aşamasında paylaşılan ad, soyad, TC kimlik no, telefon, e-posta gibi bilgilerin doğruluğu kullanıcının sorumluluğundadır. Bu bilgilerin eksik veya hatalı girilmesi sebebiyle Sanitastravel.com.tr’a yükletilebilecek bir zarar bulunmamaktadır. İletişim bilgileri rezervasyona ilişkin bildirimler esnasında kullanılacağından, değişikliklerin bildirilmemesinden doğan sorumluluk yolcuya aittir.

4- Sanitastravel.com.tr yalnızca bir aracı hizmet sağlayıcıdır ve rezervasyon yapılan otel ile kullanıcı arasında doğması muhtemel uyuşmazlıklarda, otellerin sunmuş oldukları hizmetlerin aksaması veya hiç bulunmaması hallerinde veya Sanitastravel.com.tr üzerinden rezervasyon yapılması sonrasında meydana gelecek işlemlere ilişkin hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır. Kullanıcı da rezervasyon ilişkisinin kendisi ile otel arasında kurulduğunu, Sanitastravel.com.tr’un bu açıdan yalnızca aracı olduğunu, bu sebeple Sanitastravel.com.tr’u sorumlu tutamayacağını kabul ve beyan eder. Sanitastravel.com.tr’un kullanıcıların iptal / iade / değişiklik talepleri konusunda müşteri hizmetleri servisi sunması, ilgili otellerin politika ve kurallarına uygun talepleri sonuçlandırmak amacını taşıyor olup, kullanıcıların keyfi iptal / iade / değişim ve benzeri sözleşmeye aykırı taleplerini yerine getirebilme yetkisine sahip olduğu anlamına gelmemektedir.

5- Kullanıcıların konaklama yapılacak ülkenin kanunlarına ve vize kurallarına, ayrıca konaklama yapılacak otelin genel kurallarına, giriş ve çıkış saatlerine, rezervasyon ilkelerine ve iptal / iade / değişim politikalarına ve ek ücretlendirme koşullarına uygun davranması beklenmektedir.

6- Kullanıcı doğal afet, terör, isyan, savaş, grev, iç karışıklık, halk olayları, elektronik iletişim bozukluğu gibi sebeplerle rezervasyonların iptal edilmesi gibi durumlarda Sanitastravel.com.tr'un herhangi bir sorumluluğu olmadığını, bu sebeplerden biri veya bir kaçından dolayı oluşabilecek iptallerden sorumluluğun ilgili tesise ait olduğunu bildiğini kabul beyan ve taahhüt eder.

7- Kullanıcı satın aldığı konaklama hizmetinin kapsamı dışında alacağı ekstra yiyecek-içecek, kişisel harcamalar ve tanımlı hizmet dışı tüm mal ve hizmetlerin bedelinin kendisi tarafından ödeneceğini kabul etmektedir.

8- Söz konusu hizmetin ifasından sonra kullanıcının konaklama bedelini ödemek için kullandığı kredi kartının Sanitastravel.com.tr’un kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması iddiası ile ilgili banka veya finans kuruluşunun hizmet bedelini Sanitastravel.com.tr’a ödememesi halinde kullanıcı, itiraz edilen hizmet bedelinden ve her türlü zarardan rezervasyon tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte sorumlu olacaktır.

9- Çocuk konukların otele giriş tarihindeki yaşları esas alınır. Giriş işlemleri sırasında yaşlarının rezervasyonda kaydedilenden farklı olması halinde aradaki fark tesis tarafından tahsil edilir.

10- Sanitastravel.com.tr’dan otel rezervasyonu yaptıranlar bu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılırlar. Bu sözleşmede yer alan herhangi bir hükmün geçersiz veya uygulanamayacak olması, sözleşmenin diğer hükümlerinin geçerliliğini etkilemeyecektir.

11- Yazılı olmayan hususlarda 6502 sayılı Tüketici Kanunu, 1618 sayılı kanun, tüzük ve genelgeler tebliğ ve çizelgeler, 2634 s.k., hükümleri uluslararası özel ve resmi sözleşmeleri tatbik olunacaktır.